Chania – Old PortΠαλιό Λιμάνι Χανίων


loading live image...Chania Old Port

Chania Old Port by meteo.gr

The old port of Chania was built by the Venetians during their colonization in Crete and specifically between 1320 and 1356. It was an important center, serving the Venetian military ships, as well as one of the most important commercial ports of the Eastern Mediterranean Sea.

In the 16th century, due to a perceived Turkish threat, the harbor was included to the new fortification plans of the city of Chania. A fort constructed next to the entrance of the harbour and enhanced with bastions even on the breakwater.

During the period of the Turkish rule, the port continued to be a trade center.

Much later, the19th – early 20th century, the largest ships at that time, had to anchor outside the harbor and reach the pier by boat. Thus, the port gradually abandoned and used the large natural harbor of Souda, which serves the passenger and commercial traffic of western Crete until today.

On the other hand, the old harbour of Chania hosts small boats and yachts, in its eastern basin, while the quay is the busiest part of the old town of Chania, filled with cafes, restaurants, bars, bakeries and other shops.

However, the old Venetian harbour of Chania would have been just like another beautiful seaside tourist place, if its monuments since the Venetian rule period (1252-1645), the Ottoman rule (1645-1898 ), and the years of the Egyptian domination (1831-1841) that occurred during the Turkish period hadn’t been preserved. (chania-crete-greece.com)


loading live image...Chania Old Port

Chania Old Port by meteo.gr

Το παλιό λιμάνι των Χανίων κατασκευάστηκε απο τους Βενετούς την περίοδο της αποίκησής τους στην Κρήτη και πιό συγκεκριμένα μεταξύ του 1320 και 1356, και αποτέλεσε σημαντικό κέντρο για την εξυπηρέτηση του βενετσιάνικου στρατιωτικού στόλου, καθώς επίσης και ένα απο τα σημαντικότερα εμπορικά λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου.

Τον 16ο αιώνα, λόγω της διαφαινόμενης τουρκικής απειλής, τα νέα βενετσιάνικα σχέδια της οχύρωσης της πόλης συμπεριελάμβαναν και το λιμάνι. Κατασκευάζεται το φρούριο στην είσοδο του λιμανιού και το λιμάνι Χανίων ενισχύεται με προμαχώνες, ακόμη και πάνω στον λιμενοβραχίονα.

Στην επόμενη πρώτη περίοδο της τουρκοκρατίας, το λιμάνι συνέχισε να αποτελεί κέντρο εμπορίου. Αρχικά χρησιμοποιούνταν μόνο η δυτική λεκάνη, αφού η ρηχή ανατολική λεκάνη υπέφερε απο τις προσχώσεις που δημιουργούσαν τα βρόχινα νερά και οι υπόνομοι. Στα χρόνια της Αιγυπτιοκρατίας εκτελούνται πολλές επισκευαστικές εργασίες που διορθώνουν αρκετά προβλήματα.

Πολύ αργότερα, στα τέλη του 19ου – αρχές του 20ου αιώνα, τα μεγαλύτερα πλοία της εποχής ήταν αναγκασμένα να αγκυροβολούν έξω απο το παλιό λιμάνι και στη συνέχεια με βάρκες να προσεγγίζουν την προβλήτα. Έτσι, το παλιό Ενετικό λιμάνι Χανίων σταδιακά εγκαταλείπεται και χρησιμοποιείται το μεγάλο φυσικό λιμάνι της Σούδας, το οποίο μέχρι σήμερα εξυπηρετεί την επιβατική και εμπορική κίνηση της δυτικής Κρήτης.

Σήμερα, το παλιό λιμάνι Χανίων φιλοξενεί στην ανατολική λεκάνη του, μικρά σκάφη και τουριστικά σκάφη αναψυχής, ενώ η προκυμαία του είναι το πιό πολυσύχναστο σημείο της παλιάς πόλης των Χανίων, γεμάτο με καφετέριες, εστιατόρια, μπάρ, ζαχαροπλαστεία και άλλα καταστήματα, αλλά και μνημεία που σώζονται απο τις περιόδους της βενετοκρατίας (1252-1645), της τουρκοκρατίας (1645-1898) και των χρόνων της αιγυπτιοκρατίας που μεσολάβησαν (1831-1841). (chania-crete-greece.com)

Comments are closed.